12-شهريور-1401, 09:04
در مورد حد شراب اولا که لسان حضرت در این روایت تعلیل نیست ثانیا هم تعلیل باشد مخاطب استغرابی از ۸۰ ضربه شلاق نداشته که نیاز به دفع آن باشد وثالثا این دقیقا همان قیاس ابوحنیفه است او می گفت چون مثلا بول فلان حکم را دارد منی هم فلان حکم را دارد اینجا هم امام فرموده چون حد افتراء۸۰ ضربه است حد شارب خمر هم ۸۰ ضربه است.گوینده ی سخن در اینکه متن او قیاس باشد یا خیر تاثیری ندارد.
نفس استدلال حضرت وقتی احتمال جدی تقیه داشته باشد چطور امر ظنی را قطعی می کند؟!ائمه استدلال های جدلی کم نداشتند
نفس استدلال حضرت وقتی احتمال جدی تقیه داشته باشد چطور امر ظنی را قطعی می کند؟!ائمه استدلال های جدلی کم نداشتند