22-آبان-1391, 09:14
یکی از اساتید ما چند سال پیش همین ایراد را مطرح کردند و فرمودند که حتی برخی از بزرگان و فضلای حوزوی هم در مقام عمل نماز نافله خود را غلط می خوانند.
فقط یک نکته به ذهن من می رسد که ممکن است به کمک آن این نمازها را تصحیح نمود: ادله ای که سکون بدن در حین ذکر را شرط صحت نماز دانسته اند، منصرف به نمازهای واجب آن هم نمازهای یومیه هستند لذا چنین شرطی برای نمازهای مستحبی مطرح نیست.
خوب است ادلة اشتراط بیان شود.
فقط یک نکته به ذهن من می رسد که ممکن است به کمک آن این نمازها را تصحیح نمود: ادله ای که سکون بدن در حین ذکر را شرط صحت نماز دانسته اند، منصرف به نمازهای واجب آن هم نمازهای یومیه هستند لذا چنین شرطی برای نمازهای مستحبی مطرح نیست.
خوب است ادلة اشتراط بیان شود.