16-اسفند-1393, 23:57
(آخرین تغییر در ارسال: 16-اسفند-1393, 23:59 توسط خطیب توانا.)
با سلام
این که آیه مربوط به کدام عالم است سوال اول است؟
چرا که ممکن است از این آیه برای تبعیت ولد از والدین در کفر و یا اسلام استناد کنند که مربوط به عالم ظاهر و این دنیا خواهد بود(البته منظور بنده این نیست که الحاق را منحصر در این عالم بدانم فعلا از این حیث نفی و اثباتی ندارم) که مفصل این بحث در درس خارج امسال آیت الله شب زنده دار بیان شده است.
که البته ظاهر آیه با عوالم غیبی بیشتر سازگاری دارد. اما این که ظرف این الحاق در بهشت است نیاز به دلیل دارد.
مطلب بعدی این است که متعلق«الحاق» چیست؟ به عبارت دیگر در چه چیز این الحاق اتفاق می افتد در درجات بهشتی یا درجات معنوی و یا ...
مطلب دیگر این است که ما شاید به عنوان مثال نقض بتوانیم فرزندان گناهکار از سادات را مثال بزنیم، که بالطبع هیچ گاه گناهکار و بی گناه در یک درجه نخواهند بود.
و این مطلب از آیات قرآن هم استفاده می شود که«هل یستوی الاعمی و البصیر» و ...
و نتیجه گیری که شما از آیه داشته اید ثمره عملی اش می تواند این باشد که دیگر سادات به فکر تقوی هم نباشند و تنها به حفظ ایمان بسنده کنند.
این که آیه مربوط به کدام عالم است سوال اول است؟
چرا که ممکن است از این آیه برای تبعیت ولد از والدین در کفر و یا اسلام استناد کنند که مربوط به عالم ظاهر و این دنیا خواهد بود(البته منظور بنده این نیست که الحاق را منحصر در این عالم بدانم فعلا از این حیث نفی و اثباتی ندارم) که مفصل این بحث در درس خارج امسال آیت الله شب زنده دار بیان شده است.
که البته ظاهر آیه با عوالم غیبی بیشتر سازگاری دارد. اما این که ظرف این الحاق در بهشت است نیاز به دلیل دارد.
مطلب بعدی این است که متعلق«الحاق» چیست؟ به عبارت دیگر در چه چیز این الحاق اتفاق می افتد در درجات بهشتی یا درجات معنوی و یا ...
مطلب دیگر این است که ما شاید به عنوان مثال نقض بتوانیم فرزندان گناهکار از سادات را مثال بزنیم، که بالطبع هیچ گاه گناهکار و بی گناه در یک درجه نخواهند بود.
و این مطلب از آیات قرآن هم استفاده می شود که«هل یستوی الاعمی و البصیر» و ...
و نتیجه گیری که شما از آیه داشته اید ثمره عملی اش می تواند این باشد که دیگر سادات به فکر تقوی هم نباشند و تنها به حفظ ایمان بسنده کنند.