19-اسفند-1393, 00:50
نسبت به مطالب جناب حسین بن علی
این که در بند اول فرمودید: قطعا مربوط به بهشت است از کجا و به چه دلیل؟
این که از نعمات مذکور در آیه قبل و بعد آیه 21 می خواهید چنین نتیجه ای بگیرید صرفا دلیل نمی شود مگر شما ضمیمه ای داشته باشید که چنین نعماتی "مجموعا" تنها در بهشت تصور دارد.
چرا که به عنوان نمونه ظاهرا کسانی بوده اند که در همین دنیا حوری دیده اند مانند مرحوم علامه طباطبایی و مرحوم جبریل.
اما نسبت به بند سوم که فرمودند تنافی بین این دو مطلب وجود ندارد منظورشان چیست؟ در این زمینه بیشتر توضیح بدهند و تک تک کلماتی که به کار می برند بفرمایند دقیقا چه معنایی از آن اراده می کنند کلماتی مانند درجه و رتبه و ...
لطف بفرمایند در صورتی که درجه را "من جمیع الجهات" معنی می کنید عدم تنافی را به طور واضح بیان کنید.
این که در بند اول فرمودید: قطعا مربوط به بهشت است از کجا و به چه دلیل؟
این که از نعمات مذکور در آیه قبل و بعد آیه 21 می خواهید چنین نتیجه ای بگیرید صرفا دلیل نمی شود مگر شما ضمیمه ای داشته باشید که چنین نعماتی "مجموعا" تنها در بهشت تصور دارد.
چرا که به عنوان نمونه ظاهرا کسانی بوده اند که در همین دنیا حوری دیده اند مانند مرحوم علامه طباطبایی و مرحوم جبریل.
اما نسبت به بند سوم که فرمودند تنافی بین این دو مطلب وجود ندارد منظورشان چیست؟ در این زمینه بیشتر توضیح بدهند و تک تک کلماتی که به کار می برند بفرمایند دقیقا چه معنایی از آن اراده می کنند کلماتی مانند درجه و رتبه و ...
لطف بفرمایند در صورتی که درجه را "من جمیع الجهات" معنی می کنید عدم تنافی را به طور واضح بیان کنید.