17-فروردين-1394, 18:39
(آخرین تغییر در ارسال: 18-فروردين-1394, 13:59 توسط حسین بن علی.)
اما روایت زراره پر واضح است پس از لا ولله قید ال ان یشا الله همانند آیه سنقرءک فلا تنسی الا ما شا الله است که از باب تیمن است
ثانیا علت مذکور در روایت روشن می کند حکم استثنا ندارد فَقَالَ لِي: «يَا زُرَارَةُ، مَا تَقُولُ فِيمَنْ أَقَرَّ لَكَ بِالْحُكْمِ؟أَ تَقْتُلُهُ «1»؟ مَا تَقُولُ فِي خَدَمِكُمْ وَ أَهْلِيكُمْ؟ أَ تَقْتُلُهُم
اتفاقا حضرت فرموده اند که من در اینکه مومن به جهنم نمیرود استثنا نمی کنم قَالَ لِي: «أَيْ زُرَارَةُ، إِنِّي أَقُولُ: لَا، وَ أَقُولُ: إِلَّا مَنْ شَاءَ اللَّه
اما استثنا در انکه غیر کافر هم به جهنم میرود مراد بعض از مرجون لامر الله واصحاب اعراف و مستضعفین است که در چند روایت به همین نکته اشاره شده
ثانیا امیر المومنین فرمودند ایها الناس دینکم دینکم فان السیئه فیه مغفور در جامعه کبیره آمده کفاره لذنوبنا آنهمه روایاتی که دارد هر که محب ائمه باشد همراه و هم درجه آنهاست همگی دلیل بر خلاف کلام شماست همچنین ادله شفاعت محبین در عرصه قیامت
ثالثا مرادتان از روایات سوال قبر این بود که اگر کسی گناه کرده از او سوال قبر نمیشود! ویا او ایمانش خالص نیست !! واضح است مراد آن روایات همان چند دسته بین ایمان و کفرند
اما ادله عذاب گنه کار همانند آیه حرمت زنا یا قتل عمدی مومن اگر از آن گناه توبه نشود ایمان در هنگام مرگ از او سلب می شود و همین خطر موجب تجری نشده ولغویت تشریع را لازم نمیآورد و........ادله ای که عذاب قیامت را از مومنین نفی می کند
ثانیا علت مذکور در روایت روشن می کند حکم استثنا ندارد فَقَالَ لِي: «يَا زُرَارَةُ، مَا تَقُولُ فِيمَنْ أَقَرَّ لَكَ بِالْحُكْمِ؟أَ تَقْتُلُهُ «1»؟ مَا تَقُولُ فِي خَدَمِكُمْ وَ أَهْلِيكُمْ؟ أَ تَقْتُلُهُم
اتفاقا حضرت فرموده اند که من در اینکه مومن به جهنم نمیرود استثنا نمی کنم قَالَ لِي: «أَيْ زُرَارَةُ، إِنِّي أَقُولُ: لَا، وَ أَقُولُ: إِلَّا مَنْ شَاءَ اللَّه
اما استثنا در انکه غیر کافر هم به جهنم میرود مراد بعض از مرجون لامر الله واصحاب اعراف و مستضعفین است که در چند روایت به همین نکته اشاره شده
ثانیا امیر المومنین فرمودند ایها الناس دینکم دینکم فان السیئه فیه مغفور در جامعه کبیره آمده کفاره لذنوبنا آنهمه روایاتی که دارد هر که محب ائمه باشد همراه و هم درجه آنهاست همگی دلیل بر خلاف کلام شماست همچنین ادله شفاعت محبین در عرصه قیامت
ثالثا مرادتان از روایات سوال قبر این بود که اگر کسی گناه کرده از او سوال قبر نمیشود! ویا او ایمانش خالص نیست !! واضح است مراد آن روایات همان چند دسته بین ایمان و کفرند
اما ادله عذاب گنه کار همانند آیه حرمت زنا یا قتل عمدی مومن اگر از آن گناه توبه نشود ایمان در هنگام مرگ از او سلب می شود و همین خطر موجب تجری نشده ولغویت تشریع را لازم نمیآورد و........ادله ای که عذاب قیامت را از مومنین نفی می کند