18-فروردين-1394, 13:59
(آخرین تغییر در ارسال: 19-فروردين-1394, 19:48 توسط حسین بن علی.)
حتما
آقای ریحان فرموده بودند چون سوال قبر از کسانی می شود که مومن خالص یا کافر خالصند اگر مومنی گنه کار باشد سوال قبر ودر نتیجه عذاب قبر وبرزخ را ندارد که در جواب عرض شد مراداز قید خالص اخراج فرادی است که در ایمان کامل نیستند همانند اصحاب اعراف و مرجون لامر الله و خصوصا مستضعفین نه مومن گنه کار و این بیان علاوه بر ظاهر روایت موید به روایات فراوانی است که عذاب قبر را برای گناهان مختلف ثابت کرده به این روایت دقت کنید مهمه
حَدَّثَنِي هِشَامٌ عَنْ حَمْزَةَ بْنِ الطَّيَّارِ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع النَّاسُ عَلَى سِتَّةِ أَصْنَافٍ قَالَ قُلْتُ أَ تَأْذَنُ لِي أَنْ أَكْتُبَهَا قَالَ نَعَمْ قُلْتُ مَا أَكْتُبُ قَالَ اكْتُبْ أَهْلَ الْوَعِيدِ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ أَهْلِ النَّارِ وَ اكْتُبْ وَ آخَرُونَ اعْتَرَفُوا بِذُنُوبِهِمْ خَلَطُوا عَمَلًا صالِحاً وَ آخَرَ سَيِّئاً «2» قَالَ قُلْتُ مَنْ هَؤُلَاءِ قَالَ وَحْشِيٌّ مِنْهُمْ «3» قَالَ وَ اكْتُبْ وَ آخَرُونَ مُرْجَوْنَ لِأَمْرِ اللَّهِ إِمَّا يُعَذِّبُهُمْ وَ إِمَّا يَتُوبُ عَلَيْهِمْ «4» قَالَ وَ اكْتُبْ إِلَّا الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ لا يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَ لا يَهْتَدُونَ سَبِيلًا ... ظاهرش آنست هر مومنی بهشتی وهر کافری جهنمی است و 4دسته دیگر مردد است
" حُبُّ عَلِيٍّ حَسَنَةٌ لَا تَضُرُّ مَعَهَا سَيِّئَة" حُبُّ عَلِيٍّ حَسَنَةٌ لَا تَضُرُّ مَعَهَا سَيِّئَة
آقای ریحان فرموده بودند چون سوال قبر از کسانی می شود که مومن خالص یا کافر خالصند اگر مومنی گنه کار باشد سوال قبر ودر نتیجه عذاب قبر وبرزخ را ندارد که در جواب عرض شد مراداز قید خالص اخراج فرادی است که در ایمان کامل نیستند همانند اصحاب اعراف و مرجون لامر الله و خصوصا مستضعفین نه مومن گنه کار و این بیان علاوه بر ظاهر روایت موید به روایات فراوانی است که عذاب قبر را برای گناهان مختلف ثابت کرده به این روایت دقت کنید مهمه
حَدَّثَنِي هِشَامٌ عَنْ حَمْزَةَ بْنِ الطَّيَّارِ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع النَّاسُ عَلَى سِتَّةِ أَصْنَافٍ قَالَ قُلْتُ أَ تَأْذَنُ لِي أَنْ أَكْتُبَهَا قَالَ نَعَمْ قُلْتُ مَا أَكْتُبُ قَالَ اكْتُبْ أَهْلَ الْوَعِيدِ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ أَهْلِ النَّارِ وَ اكْتُبْ وَ آخَرُونَ اعْتَرَفُوا بِذُنُوبِهِمْ خَلَطُوا عَمَلًا صالِحاً وَ آخَرَ سَيِّئاً «2» قَالَ قُلْتُ مَنْ هَؤُلَاءِ قَالَ وَحْشِيٌّ مِنْهُمْ «3» قَالَ وَ اكْتُبْ وَ آخَرُونَ مُرْجَوْنَ لِأَمْرِ اللَّهِ إِمَّا يُعَذِّبُهُمْ وَ إِمَّا يَتُوبُ عَلَيْهِمْ «4» قَالَ وَ اكْتُبْ إِلَّا الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ لا يَسْتَطِيعُونَ حِيلَةً وَ لا يَهْتَدُونَ سَبِيلًا ... ظاهرش آنست هر مومنی بهشتی وهر کافری جهنمی است و 4دسته دیگر مردد است
" حُبُّ عَلِيٍّ حَسَنَةٌ لَا تَضُرُّ مَعَهَا سَيِّئَة" حُبُّ عَلِيٍّ حَسَنَةٌ لَا تَضُرُّ مَعَهَا سَيِّئَة