2-دي-1394, 08:43
(آخرین تغییر در ارسال: 2-دي-1394, 08:45 توسط رضا اسکندری.)
سلام
لطفا برای روشن شدن بحث به این سوالات هم پاسخ بدین:
1. فرمودید اطلاق نیاز به احراز در مقام بیان بودن متکلم دارد. آیا شما اصل در مقام بیان بودن را نمی پذیرند؟ بیان شما در رد این اصل چیست؟
2. برای رد در مقام بیان بودن متکلم فرموده اید چون این جمله برای بیان عظمت و مقام ائمه علیهم السلام وارد شده است و بیان چنین منزلتی نیازی به اعم بودن ندارد تمسک کرده اید. این مطلب برای من روشن نشد اینکه نیازی نیست دلیل بر عدم است؟
آیا همین که شما بگویید معروف آن است که شما به آن امر کنید و این شامل امر استحبابی و وجوبی هم باشد عظمت و مقام بالاتری را می رساند یا اینکه آن را مجمل بدانید یا مختص اوامر وجوبی بدانید؟
لطفا برای روشن شدن بحث به این سوالات هم پاسخ بدین:
1. فرمودید اطلاق نیاز به احراز در مقام بیان بودن متکلم دارد. آیا شما اصل در مقام بیان بودن را نمی پذیرند؟ بیان شما در رد این اصل چیست؟
2. برای رد در مقام بیان بودن متکلم فرموده اید چون این جمله برای بیان عظمت و مقام ائمه علیهم السلام وارد شده است و بیان چنین منزلتی نیازی به اعم بودن ندارد تمسک کرده اید. این مطلب برای من روشن نشد اینکه نیازی نیست دلیل بر عدم است؟
آیا همین که شما بگویید معروف آن است که شما به آن امر کنید و این شامل امر استحبابی و وجوبی هم باشد عظمت و مقام بالاتری را می رساند یا اینکه آن را مجمل بدانید یا مختص اوامر وجوبی بدانید؟