9-اسفند-1391, 17:29
(3-اسفند-1391, 21:18)جعفری نوشته: به عنوان مثال در همین صحیحه حمیری چنین آمده« العمری و ابنه ثقتان...» بنده در قسمت دیگری از تالار نوشته ام که احتمال قابل توجهی وجود دارد که حضرت فرموده باشد« العمری و ابنه ثقتای» و این دال بر وثاقت خاص است. اما راوی که در نقل به معنا مجاز بوده و این تفاوت بسیار دقیق را متوجه نشده است.خوب عرض من هم همین است که چرا شما از اینکه فردی از عرف بین «ثقتای» و «ثقتان» فرقی نمی بیند نتیجه نمیگیرید که این تعبیر دالّ بر مرحله ای خاص از وثاقت نیست!!!!