ارسالها: 1,035
موضوعها: 431
تاریخ عضویت: دي 1396
اعتبار:
17
سپاس ها 502
سپاس شده 199 بار در 173 ارسال
برای روشن شدن این که آیا تعبیر بعینه در روایات اصاله الحل ، باعث می شود علم اجمالی نیز مشمول اصاله الحل شود یا این که طبق فرمایش شیخ انصاری در یکی از روایات اصاله الحل ، این تعبیر برای تأکید است نه بیشتر ؛ لازم است منشأ توهم حرمت را در روایات بررسی کنیم که با دیدن صدر و ذیل روایات اصاله احل بسیار واضح است که منشأ توهم همان علم اجمالی سائل بوده است فلذا تعبیر بعینه ظهور واضح و روشنی در شمول اصاله الحل نسبت به موراد علم اجمالی دارد .
ارسالها: 267
موضوعها: 120
تاریخ عضویت: آبان 1393
اعتبار:
10
سپاس ها 87
سپاس شده 82 بار در 66 ارسال
چرا توهم موجود در زمان صدور روایت احتمال وجود حرام نباشد که اعم از وجود علم اجمالیست؟
ارسالها: 1,035
موضوعها: 431
تاریخ عضویت: دي 1396
اعتبار:
17
سپاس ها 502
سپاس شده 199 بار در 173 ارسال
تعبیر بنده موهم این بوده که منشأ توهم در تمام این روایات علم اجمالی است که البته احتمال میدهم این تعبیر همان تعبیر استاد باشد ولی بنده منظورم این است که در روایات اصاله الحل فی الجمله این منشاء توهم وجود دارد مثلا در روایتی از روایات اصاله الحل سئوال از غنمی است که از شیز خوک تغذیه کرده و در گله گوسفدی رها شده و بعد صاحب نسلی از گوسنفدان شده که نا معلوم است که روشن است ناظر به علم اجمالی است .