29-بهمن-1391, 18:42
(28-بهمن-1391, 12:55)فقیه نوشته: در ملاک بله حرف ایشان درست است، ولی در انشاء وفعلیت ظاهرا تمام نباشد،سخن در فرض ثبوتی این مسئله نیست بله تصویر آن ممکن و واقع شده است بلکه در این است که آیا شارع که عالم به جمیع شرایط و ازمنه و ... است چنین کرده است. می گوئیم او که زمان فعلیت حکم خودش را میداند از همین الان برای آن زمان جعل حکم می کند. نه اینکه الان حکم جعل کند لکن چون زمانش نیست یا ... هنوز فعلی نشده است.
مثلا مجلس تصویب میکند
[b]العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء[/b]