8-بهمن-1397, 09:03
(8-بهمن-1397, 08:45)محمد 68 نوشته: در مورد نکته ی اول شما این نکته به ذهن می رسد که این قرینه در زمان ما وجود دارد که اسناد جزمی ها به معنای علی ما نقل می باشد ولی معلوم نیست که در زمان محدثین ما هم این قرینه وجود داشته است. پس برای این ادعا که این قرینه در آن زمان هم وجود داشته است، باید شواهدی را ارائه کنید.
قرینه ای که بنده عرض کردم این بود که نزد عموم معلوم است که معمول روایات قطعی الصدور نیستند ؛ بنده خیال می کنم این قرینه در زمان مرحوم صدوق یا مرحوم سید رضی رحمهما الله هم بوده یعنی در آن زمان همه روایات قطعی الصدور تلقی نمی شده لذا اگر کسی هم اسناد می داده متفاهم آن علی ما نقل بوده است . آیا تردید دارید در این که تلفی عموم در زمان گذشته این باشد که عموم روایات قطعی الصدور نیستند ؟