نسبت به فرمایش دوست عزیز: اینکه عرض کردم تزاحم هست نسبت به کلام آقای خیشه بود.
وجود امر در عرض هم از کلمات سابق شما استفاده نمیشد لذا عرض کردم و الا نیازی به حرف حقیر نبود.
در ضمن استاد دام ظله اصلا ترتب را عرفی نمی داند و این مباحث ایشان مبنی بر قبول ترتب است.
و استاد دام ظله فرمود همانطور که حضرت امام رحمه الله تعالی فرمودند قدرت شرط تنجز است نه فعلیت و خطابات قانونیه را پذیرفت و لذا نوبت به ترتب نمیرسه.
و فرمود همانطور که حضرت امام رحمه الله تعالی فرموده است در فرض تزاحم قدرت بر هرکدام علی حده موجود است فلذا اگر قدرت شرط فعلیت باشد نیز تکلیف در متزاحمین فعلی است فلذا مهم الان امر دارد و نیاز نیست با ترتب مهم را امر دار کنیم.
وجود امر در عرض هم از کلمات سابق شما استفاده نمیشد لذا عرض کردم و الا نیازی به حرف حقیر نبود.
در ضمن استاد دام ظله اصلا ترتب را عرفی نمی داند و این مباحث ایشان مبنی بر قبول ترتب است.
و استاد دام ظله فرمود همانطور که حضرت امام رحمه الله تعالی فرمودند قدرت شرط تنجز است نه فعلیت و خطابات قانونیه را پذیرفت و لذا نوبت به ترتب نمیرسه.
و فرمود همانطور که حضرت امام رحمه الله تعالی فرموده است در فرض تزاحم قدرت بر هرکدام علی حده موجود است فلذا اگر قدرت شرط فعلیت باشد نیز تکلیف در متزاحمین فعلی است فلذا مهم الان امر دارد و نیاز نیست با ترتب مهم را امر دار کنیم.