2-دي-1399, 15:22
طبق معنایی که ما گفتیم ابهام گویی پیش نیامد. تعیین صور هم در تمام شبهات موضوعیه است چه دلیلی دارید که بیشتر هست؟اذا جاء الاحتمال بطل الاستدلال وقتی دو احتمال عقلایی عهد و جنس باشد چطور نتیجه می گیرید خصوص جنس را؟
سبق ذکر ما یصلح للقرینیه می باشد بحث سر این است که کبرا چه قدر عمومیت دارد در جمیع شبهات موضوعیه یا شبهات موضوعیه ی طهارات حتی در شبهات حکمیه.علاوه بر اینکه تعلیل همیشه ظهور به امر مرتکز عند العقلاء ندارد تعلیل های تعبدی در روایات فراوان است.و این کثرت ظهور تعلیل را در امر مرتکز مخدوش می سازد
سبق ذکر ما یصلح للقرینیه می باشد بحث سر این است که کبرا چه قدر عمومیت دارد در جمیع شبهات موضوعیه یا شبهات موضوعیه ی طهارات حتی در شبهات حکمیه.علاوه بر اینکه تعلیل همیشه ظهور به امر مرتکز عند العقلاء ندارد تعلیل های تعبدی در روایات فراوان است.و این کثرت ظهور تعلیل را در امر مرتکز مخدوش می سازد