30-آذر-1399, 10:45
انصاف اینه که اگه ضمیر رایته فیه باشه کلام مجمل میشه و طهوری در رویت کلی نجاست نداره و احتمال عود ضمیر به آنچه احتمال اصابت آنرا میداد قابل دفع نیست و عرفیت دارد عود ضمیر ابعد.
و با اجمال دوباره اشکال زنده میشه.
ولی شاید اصل اشکال رو بشه اینطور جواب داد که چرا استصحاب رو فقط برای دخول در نماز مفید میدونید؟ و استصحاب برای صحت نماز هم کافی است کما اینکه ظاهر روایت هم همینه.والله العالم
اگه اشتباه متوجه شدم بفرمایید تا استفاده بکنم.
و با اجمال دوباره اشکال زنده میشه.
ولی شاید اصل اشکال رو بشه اینطور جواب داد که چرا استصحاب رو فقط برای دخول در نماز مفید میدونید؟ و استصحاب برای صحت نماز هم کافی است کما اینکه ظاهر روایت هم همینه.والله العالم
اگه اشتباه متوجه شدم بفرمایید تا استفاده بکنم.