1-دي-1399, 19:25
(1-دي-1399, 15:19)مهدی خسروبیگی نوشته:(28-آذر-1399, 20:43)مسعود عطار منش نوشته: در صحیحه ثانیه زراره دو فقره وجود دارد که برای حجیت استصحاب بدان تمسک شده اَست. مضمون فقره اول اینست که زراره سوال میکند ان ظننت انه اصابنی فنظرت فلم ار شیئا فصلیت فرایت فیه. یعنی بعد از نماز دیدم نجاست بر لباس است که حضرت با تمسک به لا تنقض می فرماید اعاده لازم نیست.
اشکالی که مطرح است اینست که اگر استصحاب را به لحاظ حال بعد الصلاه جاری کنیم صحیح نیست چون بعد از صلات یقین داریم نمازمان با نجاست بوده
قاعده لاتعاد اینجا جاری است هرچند بعضی طهور را اعم از طهارت از حدث و خبث گرفته اند ولی ظاهرا مشهور این است که مراد طهارت حدثی است نه خبثی
موضوع روایت در صحیحه ثانی زراره واضح است که طهارت ثوب است(ان ظننت انه اصابه و لم اتیقن و...) به علاوه خود امام علیه السلام استصحاب رو جاری کرده شما میفرمایید لا تعاد جاری میشود؟