2-دي-1399, 21:19
(آخرین تغییر در ارسال: 2-دي-1399, 21:19 توسط مهدی خسروبیگی.)
(28-آذر-1399, 20:43)مسعود عطار منش نوشته: اشکالی که مطرح است اینست که اگر استصحاب را به لحاظ حال بعد الصلاه جاری کنیم صحیح نیست چون بعد از صلات یقین داریم نمازمان با نجاست بوده و اگر بلحاظ قبل الصلاه در نظر بکیریم نتیجه اش صرفا جواز دخول در نماز بوده نه عدم لزوم اعاده در فرض انکشاف خلاف.منظور بنده را متوجه نشدید منظورم اینه که استصحاب را به لحاظ بعد از صلات جاری می کنیم و حکم به نجاست لباس هم می کنیم با این حال حکم به صحت نماز هم می کنیم علی القاعده، که حضرت هم حکم به صحت کردند فإن ظننت أنّه قد أصابه و لم أتيقّن، فنظرت و لم أر شيئا، فصلّيت فيه، فرأيت فيه؟
قال: «تغسله و لا تعيد الصلاة».