نسبت به کبرایی که نوشتهاید (تبعیت از دستورات امام زمان علیه السلام در عصر غیبت) شیعهای مخالف شما نیست، بحث در صغراست.
در روایات آمده است که امر ظهور منجی قرار بوده در زمان امام کاظم ع واقع شود اما به دلیل اموری در این امر بداء حاصل شده و ظهور منجی از اهل بیت عقب افتاده است؛ از جمله:
با توجه به این روایات و این که خودتان فرمودید در برخی از آن روایات -مخصوصاً روایات صادر از امیرالمؤمنین ع-، دربارهی حکومت بنی امیه سخن گفته شده، چطور میتوان این احتمال را دفع کرد که این روایات ناظر به قیامی بودهاند که قرار بوده در زمان امام کاظم ع واقع شود؟
به راستی چرا روایات رایات و نهی از قیام و خانهنشینی در روایات امام باقر و صادق ع متراکم است و از ائمه متأخر در این باره روایت خاصی صادر نشده است با این که ایشان به عصر غیبت نزدیکتر بودهاند؟!
در روایات آمده است که امر ظهور منجی قرار بوده در زمان امام کاظم ع واقع شود اما به دلیل اموری در این امر بداء حاصل شده و ظهور منجی از اهل بیت عقب افتاده است؛ از جمله:
نقل قول:700 حَدَّثَنِي خَلَفُ بْنُ حَمَّادٍ، قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو سَعِيدٍ، قَالَ حَدَّثَنِي الْحَسَنُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي طَلْحَةَ، عَنْ دَاوُدَ الرَّقِّيِّ، قَالَ:، قُلْتُ لِأَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا (ع) جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّهُ وَ اللَّهِ مَا يَلِجُ فِي صَدْرِي مِنْ أَمْرِكَ شَيْءٌ إِلَّا حَدِيثاً سَمِعْتُهُ مِنْ ذَرِيحٍ يَرْوِيهِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (ع)، قَالَ لِي وَ مَا هُوَ قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ سَابِعُنَا قَائِمُنَا إِنْ شَاءَ اللَّهُ، قَالَ صَدَقْتَ وَ صَدَقَ ذَرِيحٌ وَ صَدَقَ أَبُو جَعْفَرٍ (ع)، فَازْدَدْتُ وَ اللَّهِ شَكّاً، ثُمَّ قَالَ يَا دَاوُدَ بْنَ أَبِي خَالِدٍ أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ لَا أَنَّ مُوسَى، قَالَ لِلْعَالِمِ سَتَجِدُنِي إِنْ شاءَ اللَّهُ صابِراً مَا سَأَلَهُ عَنْ شَيْءٍ، وَ كَذَلِكَ أَبُو جَعْفَرٍ (ع) لَوْ لَا أَنْ قَالَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ لَكَانَ كَمَا قَالَ، قَالَ، فَقَطَعْتُ عَلَيْهِ.
رجال الكشي، ص 374
با توجه به این روایات و این که خودتان فرمودید در برخی از آن روایات -مخصوصاً روایات صادر از امیرالمؤمنین ع-، دربارهی حکومت بنی امیه سخن گفته شده، چطور میتوان این احتمال را دفع کرد که این روایات ناظر به قیامی بودهاند که قرار بوده در زمان امام کاظم ع واقع شود؟
به راستی چرا روایات رایات و نهی از قیام و خانهنشینی در روایات امام باقر و صادق ع متراکم است و از ائمه متأخر در این باره روایت خاصی صادر نشده است با این که ایشان به عصر غیبت نزدیکتر بودهاند؟!