13-آذر-1393, 19:25
(آخرین تغییر در ارسال: 13-آذر-1393, 19:29 توسط حسین بن علی.)
قطعا اشک بر اباعبد الله هم موجب غفران ذنوب و هم شرط لازم توبه است(جعل صلاتنا علیکم...کفاره لذونبنا)
استیناسی بر وجه اول آنست که به نص قرآن حسنه سبب مستقلی همانند توبه در غفران ذنوب است و روایات فرآوانی در این زمینه موجود است
ثانیا مثبتین تعارضی ندارند تا دنبال جمع باشید
ثالثاباکی بر امام حسین (از آنجا که بکا از قلب نشئت میگیرد)هیچ گاه عازم بر مخالفت نیست و شاید به همین دلیل اشک از خوف خدا همان اثر توبه رادارد
رابعا تجری بر گناه در وعده الهی به پزیرش توبه هم وجود دارد(تسویف)
خامسا همانطور که رسول الله فرمودند نماز روزی گناهکار را هدایت میکند به طریق اولی اشک چنین اثری را دارد
سادسا اینکه مومن جهنم نمیرود صحیح است(اتسلط النار علی وحوه خرت لعظمتک ساجده) ولی شاید ایمان هم بر اثر گناه زائل شود(آیاتی هم به این مضمون داریم)پس نباید به ایمانمان به اهل بیت مغرور شد و فریب خورد
استیناسی بر وجه اول آنست که به نص قرآن حسنه سبب مستقلی همانند توبه در غفران ذنوب است و روایات فرآوانی در این زمینه موجود است
ثانیا مثبتین تعارضی ندارند تا دنبال جمع باشید
ثالثاباکی بر امام حسین (از آنجا که بکا از قلب نشئت میگیرد)هیچ گاه عازم بر مخالفت نیست و شاید به همین دلیل اشک از خوف خدا همان اثر توبه رادارد
رابعا تجری بر گناه در وعده الهی به پزیرش توبه هم وجود دارد(تسویف)
خامسا همانطور که رسول الله فرمودند نماز روزی گناهکار را هدایت میکند به طریق اولی اشک چنین اثری را دارد
سادسا اینکه مومن جهنم نمیرود صحیح است(اتسلط النار علی وحوه خرت لعظمتک ساجده) ولی شاید ایمان هم بر اثر گناه زائل شود(آیاتی هم به این مضمون داریم)پس نباید به ایمانمان به اهل بیت مغرور شد و فریب خورد