امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکته علمی: تحلیل تعبیر بعینه در روایات اصاله الحل
#1
برای روشن شدن این که آیا تعبیر بعینه در روایات اصاله الحل ، باعث می شود علم اجمالی نیز مشمول اصاله الحل شود یا این که طبق فرمایش شیخ انصاری در یکی از روایات اصاله الحل ، این تعبیر برای تأکید است نه بیشتر ؛ لازم است منشأ توهم حرمت را در روایات بررسی کنیم که با دیدن صدر و ذیل روایات اصاله احل بسیار واضح است که منشأ توهم همان علم اجمالی سائل بوده است فلذا تعبیر بعینه ظهور واضح و روشنی در شمول اصاله الحل نسبت به موراد علم اجمالی دارد .
پاسخ
 سپاس شده توسط حسین .


پیام‌های این موضوع
تحلیل تعبیر بعینه در روایات اصاله الحل - توسط مسعود عطار منش - 24-دي-1396, 11:28

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تحلیل مختار از علقۀ وضعیه: تصدیقی بودن علقۀ وضعیه مسعود عطار منش 0 81 9-فروردين-1403, 00:04
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  ناکارآمدی مسلک قرن اکید برای تحلیل وضع عام موضوع خاص مسعود عطار منش 0 99 3-فروردين-1403, 14:05
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  تحلیل وضع تعیینی استعمالی بر اساس مسلک قرن اکید مسعود عطار منش 0 108 10-آذر-1402, 19:13
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  کافی نبودن عنصر قرن اکید برای تحلیل حقیقت وضع مسعود عطار منش 0 167 19-آبان-1402, 10:00
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  تبیین مسلک قرن اکید در تحلیل حقیقت وضع مسعود عطار منش 0 113 5-آبان-1402, 13:16
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  تحلیل اوامر ارشادی در سایه تفکیک مراد استعمالی از مراد تفهیمی مسعود عطار منش 17 1,302 20-مرداد-1402, 18:48
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  وجه تقدیم اصاله الطهاره سببی بر استصحاب نجاست مسببی در کلام شهید صدر مسعود عطار منش 0 173 2-تير-1402, 23:18
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  استثنای محقق خویی از مرجعیت اصاله العموم مسعود عطار منش 0 166 12-اسفند-1401, 23:57
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  تحلیل حجیت ظهور مسعود عطار منش 2 342 21-بهمن-1401, 18:55
آخرین ارسال: مسعود عطار منش
  اصل عملی بودن اصاله العموم!!! مسعود عطار منش 0 146 1-بهمن-1401, 22:30
آخرین ارسال: مسعود عطار منش

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان