ارسالها: 103
موضوعها: 33
تاریخ عضویت: بهمن 1391
اعتبار:
3
سپاس ها 14
سپاس شده 53 بار در 48 ارسال
اگر طبق نقل دوستمون از استاد محفوظی دلیلی بر حرمت سقط جنین قبل از ولوج روح نداشته باشیم، به نظر حقیر تفصیل استاد شهیدی حفظه الله وجیه خواهد بود.
ولی در صورتی که دلیلی بر منع داشته باشیم اگر این دلیل همان دلیل حرمت سقط جنین بعد از ولوج روح هم میباشد پس چرا قائل به تفصیل میشوید و اگر دلیلی غیر از آن دلیل است آن دلیل چیست؟
بنده که وجه تفصیل استاد معظم حفظه الله رو متوجه نشدم.
اللهم عجل لولیک الفرج
ارسالها: 304
موضوعها: 105
تاریخ عضویت: دي 1396
اعتبار:
29
سپاس ها 20
سپاس شده 247 بار در 158 ارسال
غیر از وجهی که طرح شده، ادله ی دیگری نیز برای حرمت اسقاط جنین وجود دارد از جمله بعض نصوص خاصه. ن ک کتاب وسائل المنع من الانجاب نوشته ی آقای سید محمد رضا سیستانی الباب الخامس فی الاجهاض. تفصیلا بحث کرده اند.
مهمان
Unregistered
سپاس ها
سپاس شده بار در ارسال
16-اسفند-1396, 00:55
(آخرین تغییر در ارسال: 16-اسفند-1396, 02:46 توسط حسین ..)
جای بسی تعجبه که چجور گفتند، عدم الدلیل
و حال آنکه روایاتی از این قبیل هست:
موثقه اسحاق بن عمار:«المرأه تخاف الحبل فتشرب الدواء فتقلی ما فی بطندا؟ قال: لا، فقلت، انما هو نطفه، فقال: ان اول ما یخلق نطفه»
اسحاق بن عمار می گوید: به ابوالحسن (ع) عرض کردم، زن از باردار شدن می ترسد و دارو می نوشد تا آنچه در شکم دارد، بیفتد. امام فرمود: این کار را نباید کرد. گفتم: نطفه ای بیش نیست. نخستین چیزی که آفریده می شود نطفه است. استدلال امام این است که چون نطفه منشأ خلقت انسان است، پس اسقاطش جایز نیست.