13-اسفند-1396, 01:42
(12-اسفند-1396, 07:34)مسعود عطار منش نوشته: این که عرف احتمال بیشتر را مد نظر قرار می دهد درست است و لکن به عنوان این که این قوت احتمال ممکن است تاثیر داشته باشد اما تاثیر بالفعلش در ترجیح یکی از طرفین بر دیگری را نمی فهمد .
اگر قبول میکنید عرف این احتمال را مد نظر قرار میدهد پس وجه اینکه تأثیر بالفعلش را نمی فهمد چیست؟
به نظر می رسد که وقتی عرف احتمال و محتمل را در یکی از اطراف مد نظر قرار داد، آن احتمال را مؤثر می داند و آن را بر دیگری ترجیح می دهد و اینگونه نیست که در حال تحیر باقی بماند.
اللهم عجل لولیک الفرج