25-اسفند-1398, 11:14
ضمن عرض سلام خدمت جناب خسرو نماینده خوب کلاس
قیاس باب غسل با وضو قیاس مع الفارق است. زیرا این بحث در فقه و اصول مطرح شده است که غسل ها حقایق مختلفه هستند هر چند که در ظاهر متحد هستند. شاهدش هم این است که با غسل جنابت نمیتوان برای نماز وضو گرفت اما نسبت به غسل های دیگر لا اقل اختلافی است. اما در وضویی که به سبب نوم حاصل شده است با وضوی که به سبب بول حاصل شده است هیچ فرقی نمیکند و هر کاری که با وضوی بولی میتوان انجام داد با وضوی نومی هم میتوان انجام داد. لذا نکته غسل در وضو جاری نیست.
قیاس باب غسل با وضو قیاس مع الفارق است. زیرا این بحث در فقه و اصول مطرح شده است که غسل ها حقایق مختلفه هستند هر چند که در ظاهر متحد هستند. شاهدش هم این است که با غسل جنابت نمیتوان برای نماز وضو گرفت اما نسبت به غسل های دیگر لا اقل اختلافی است. اما در وضویی که به سبب نوم حاصل شده است با وضوی که به سبب بول حاصل شده است هیچ فرقی نمیکند و هر کاری که با وضوی بولی میتوان انجام داد با وضوی نومی هم میتوان انجام داد. لذا نکته غسل در وضو جاری نیست.