25-فروردين-1399, 22:08
همانطور که در مورد وضو گفته میشود نور علی نور است می توان در مورد آن گفت طهارت علی الطهاره و در مورد نواقض می توان گفت حدث علی حدث و به تعبیر دیگر همه این امور (نور و طهارت و حدث) را می توان ذو مراتب و تشکیکی دانست یعنی کسیکه هم بول کرده هم غایط مرتبه بیشتری از. آلودگی باطنی را بدست آورده که نیاز به نور علی نور دارد پس صرف این که موضوع طهارت است مساله را حل نمیکند بلکه باید مشکک نبودن را نیز برای آن مفروض دانست.
اینکه فرمودید نقض دوباره طهارت معنا ندارد درست است ولی شدت گرفتن حدث و فاصله بیشتر گرفتن از طهارت معنا دارد و همین مصحح عدم تداخل بوده بحث تداخل و عدم تداخل مطرح میشود.
اینکه فرمودید نقض دوباره طهارت معنا ندارد درست است ولی شدت گرفتن حدث و فاصله بیشتر گرفتن از طهارت معنا دارد و همین مصحح عدم تداخل بوده بحث تداخل و عدم تداخل مطرح میشود.