16-آبان-1399, 15:50
اقای خسرو عزیز بحث در مورد سهوی انجام دادن نیست حیث بحث این است که یک قدرت بیشتر ندارد و اگر عصیان کرد رکن اول را انجام نداد میتواند صرف قدرت در رکن دوم کند. ایا راهی برای تصحیح وجود دارد. هنر ترتب این است که این گونه موارد را علاج کند. دقت کنید یک قدرت بیشتر ندارد. اگر صرف قیام متصل به رکوع نکرد میتواند در سجده صرف کند یا نه؟ مثل ازاله و نماز. که هنر ترتب تصحیح وجود امر برای نماز بود.حالا بحث این است که ترتب چنین هنری دارد که امر برای رکن دوم درست کند و صرف قدرت در رکن بعدی کند یانه؟ آیا ترتب میتواند نماز را از شرف بطلان نجات دهد یا نه؟