5-اسفند-1399, 22:36
(4-اسفند-1399, 13:11)عرفان عزیزی نوشته: احتمال عدم امکان استیفای غرض عقلائا مورد توجه قرار نمی گیرد و عقلا می گویند می توانی مصلحت را احراز کنی با اعاده.
نسبت به مولای حقیقی نگاه کنید با دید عقلایی این احتمالات ضعیف مورد توجه نیست
عجیبه که عقلاء پس از توجه به امثله فراوان عرفی دم دست خودشان؛ همچنان احتمال ثبوتی عقلائی عدم امکان استیفای غرض را نمیدهند. به نظر این احتمال کاملا عقلائی است، ثانیا) اصلا بحث عقلی است نه عقلائی، یعنی همینکه احتمال عقلی برود، برای دفاع از مشکله عقلی دور کافی است.