5-آبان-1401, 20:55
اصول 2/8/1401
یکی از اشکالاتی که نسبت به استصحاب جزء الموضوع مطرح عبارت است از اینکه استصحاب در حکم شرعی یا موضوع حکم شرعی جاری می شود و جزء الموضوع هیچیک از این دو نیست.
استاد فرمودند در دلیل استصحاب چنین قیدی وجود ندارد بلکه هر آنچه امرش به ید شارع باشد قابل استصحاب است لذا تفلوتی بین جزء الموضوع و تمام الموضوع وجود ندارد.
یکی از اشکالاتی که نسبت به استصحاب جزء الموضوع مطرح عبارت است از اینکه استصحاب در حکم شرعی یا موضوع حکم شرعی جاری می شود و جزء الموضوع هیچیک از این دو نیست.
استاد فرمودند در دلیل استصحاب چنین قیدی وجود ندارد بلکه هر آنچه امرش به ید شارع باشد قابل استصحاب است لذا تفلوتی بین جزء الموضوع و تمام الموضوع وجود ندارد.