1-بهمن-1400, 08:05
(آخرین تغییر در ارسال: 1-بهمن-1400, 08:05 توسط مسعود عطار منش.)
استاد شبیری در درس اصول مورخ 29 دی 1400 یه نقل از والد معظمشان فرمودند:
آیت الله والد معقتدند احکام به عالمین اختصاص دارند ولی نه عالم بالفعل بلکه عالم شانی به این معنا که اگر فحص کند علم به حکم پیدا می کند.
ایشان فرمودند اساسا معنا ندارد حکم را در حق کسی که حتی اگر فحص کند به حکم دست پیدا نمی کند فعلی بدانیم و با این بیان در واقع بین فعلیت و تنجز ملازمه است.
آیت الله والد معقتدند احکام به عالمین اختصاص دارند ولی نه عالم بالفعل بلکه عالم شانی به این معنا که اگر فحص کند علم به حکم پیدا می کند.
ایشان فرمودند اساسا معنا ندارد حکم را در حق کسی که حتی اگر فحص کند به حکم دست پیدا نمی کند فعلی بدانیم و با این بیان در واقع بین فعلیت و تنجز ملازمه است.