17-بهمن-1401, 21:05
اصل این است که مولا در مقام بیان است
دراین اصل عقلائی فرقی بین قران و غیر ان نیست
مخالف این حرف دلیلی نیاورده،
ان قلت: این اصل اول الکلام است،
قلت: از قدیم همه فقها به ظواهر قران عمل میکرده اند الا کسانی که شذوذی دارند
لذا ظواهر قران با بقیه ظواهر متفاوت نیست که اصل عقلائی در بقیه ظواهر در اینجا اعمال نشود.
ادعای اقای زنجانی هم هکذا
دراین اصل عقلائی فرقی بین قران و غیر ان نیست
مخالف این حرف دلیلی نیاورده،
ان قلت: این اصل اول الکلام است،
قلت: از قدیم همه فقها به ظواهر قران عمل میکرده اند الا کسانی که شذوذی دارند
لذا ظواهر قران با بقیه ظواهر متفاوت نیست که اصل عقلائی در بقیه ظواهر در اینجا اعمال نشود.
ادعای اقای زنجانی هم هکذا