امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سؤال: آیا کسی تا به حال بحث یا تدوینی در «مبانی» علم رجال داشته است؟
#9
(15-شهريور-1395, 12:23)امین 69 نوشته: از دوستان عزیزم تقاضا دارم که در بحث به این مهمی که مبنای پذیرش و رد روایات است مشارکت کنند و این قدر مظلوم آن را رها نکنند!

  Exclamation من واقعاً تعجب می کنم که چطور بعد از این که این همه درس های رجال تشکیل شده و مبنای رد و قبول روایت قرار گرفته و کتب زیادی در مورد توثیق و تضعیف راویان نگاشته شده است، هنوز کتابی در مورد مبنای پذیرش این علم و ملاک قرار دادن آن نوشته نشده است. مگر نه که اول حجیت و بعد بحث از چهارچوب و شمول؟
ضمن تشکر از برادر عزیز؛ کتابی با نام «مبانی حجیت آرای رجالی» نوشته سیف الله صرامی از سوی دار الحدیث منتشر شده که می تواند سودمند باشد.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: آیا کسی تا به حال بحث یا تدوینی در «مبانی» علم رجال داشته است؟ - توسط sj.jamali - 7-ارديبهشت-1398, 11:29

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  معنای قریب الامر در کتب رجال Payam_Khajei 0 157 1-دي-1402, 15:34
آخرین ارسال: Payam_Khajei
  «رجال»  درباره کتاب اختیار الرجال (رجال کشی) سید حسین کشفی 0 310 16-اسفند-1401, 15:31
آخرین ارسال: سید حسین کشفی
  پاسخ اشکالی درباره اصالت رجال ابن غضائری محمود رفاهی فرد 0 262 4-خرداد-1401, 12:46
آخرین ارسال: محمود رفاهی فرد
  سقطی در کتاب رجال شیخ و الحاق ترجمه ی شخصی به شخص دیگر محمود رفاهی فرد 0 343 27-ارديبهشت-1401, 14:54
آخرین ارسال: محمود رفاهی فرد
  تعیین محدوده ی اخذ شیخ در کتاب رجال از رجال ابن عقده محمود رفاهی فرد 0 273 26-ارديبهشت-1401, 12:44
آخرین ارسال: محمود رفاهی فرد
  علت ذکر زیدی مذهبان در رجال شیعه عرفان عزیزی 0 1,413 20-ارديبهشت-1399, 05:22
آخرین ارسال: عرفان عزیزی
  رئوس ثمانیه در علم رجال مهدی خسروبیگی 0 1,021 6-فروردين-1399, 12:28
آخرین ارسال: مهدی خسروبیگی
  سیر رجال در بین شیعه و سنی رضا یعقوبی 0 1,342 10-آذر-1398, 13:38
آخرین ارسال: رضا یعقوبی
  «رجال»  فواید کتب رجال هادی 0 2,234 15-ارديبهشت-1397, 23:04
آخرین ارسال: هادی
  اجتهاد در رجال، ابن غضایری و چند موضوع دیگر aad1416 10 15,744 1-مهر-1395, 22:41
آخرین ارسال: aad1416

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان