20-آبان-1401, 11:01
درس اصول جلسه 25 مورخ 19/08/1401
استاد شبیری به نقل از والد معظمشان فرمودند:
در مورد شک در عدد رکعات یک بحثی وجود دارد که آیا شک بعد از اتمام سجدتین موضوع صحت است یا شک قبل از اتمام سجدتین موضوع بطلان است ولی با قدری تامل روشن شد چنین تفکیکی اصلا عرفی نیست.
استاد افزودند نکته دیگر اینست که با توجه به عدم تفاوت عرفی بین این دو، عرف در مقام نقل به معنا این دو را به جای یکدیگر بکار می برد لذا در نوع موارد نمی توان اثباتا این دو را هم تفکیک کرد.
استاد شبیری به نقل از والد معظمشان فرمودند:
در مورد شک در عدد رکعات یک بحثی وجود دارد که آیا شک بعد از اتمام سجدتین موضوع صحت است یا شک قبل از اتمام سجدتین موضوع بطلان است ولی با قدری تامل روشن شد چنین تفکیکی اصلا عرفی نیست.
استاد افزودند نکته دیگر اینست که با توجه به عدم تفاوت عرفی بین این دو، عرف در مقام نقل به معنا این دو را به جای یکدیگر بکار می برد لذا در نوع موارد نمی توان اثباتا این دو را هم تفکیک کرد.