26-آذر-1400, 18:16
(آخرین تغییر در ارسال: 26-آذر-1400, 18:17 توسط محمود رفاهی فرد.)
آیا این گزاره غلط است:
این شخص، قادر بر نماز با وضو و مشتمل بر سجده بر ما یصح السجود علیه هست.
وجدانا این جمله درست است (چون میتواند اول وقت وضو بگیرد و تحفظ کند و آخر وقت نماز با سجده بخواند). در حالی که اگر جمیع افراد این طبیعت (نماز با وضو و سجده بر ما یصح السجود علیه) غیر مقدور برای این شخص باشد طبیعت را هم نمیتوان مقدور این شخص دانست(جامع بین غیر مقدور و غیر مقدور که مقدور نمی شود) پس اگر طبیعت مقدور است که وجدانا هست حصه ی مقدوره ای هم باید باشد.
مطالبی هم که در انتها به بنده نسبت دادید قبول ندارم.
این شخص، قادر بر نماز با وضو و مشتمل بر سجده بر ما یصح السجود علیه هست.
وجدانا این جمله درست است (چون میتواند اول وقت وضو بگیرد و تحفظ کند و آخر وقت نماز با سجده بخواند). در حالی که اگر جمیع افراد این طبیعت (نماز با وضو و سجده بر ما یصح السجود علیه) غیر مقدور برای این شخص باشد طبیعت را هم نمیتوان مقدور این شخص دانست(جامع بین غیر مقدور و غیر مقدور که مقدور نمی شود) پس اگر طبیعت مقدور است که وجدانا هست حصه ی مقدوره ای هم باید باشد.
مطالبی هم که در انتها به بنده نسبت دادید قبول ندارم.