1-آذر-1400, 07:27
(آخرین تغییر در ارسال: 1-آذر-1400, 07:54 توسط مسعود عطار منش.)
استاد شبیری به نقل از والد معظمشان فرمودند:
در بحث تعاقب حادثیناهی هر دو مجهول التاریخ اند و گاهی یکی مجهول و دیگری معلوم التاریخ است.
آیت الله والد در مجهولی التاریخ قایل به تعارض اند ولی در جاییکه یک طرف معلوم التاریخ باشد استصحاب در موردش جاری نمی شود تا با استصحاب در طرف مجهول التاریخ تعارض کند.
علت عدم جریان استصحاب در طرف معلوم التاریخ اینست که استصحاب به لحاظ شک در عمود زمان جاری می شود نه به لحاظ شک در مقایسه با قرد دیگر و معلوم التاریخ در عمود زمان متعلق شک نیست.
جلسه30 مورخ 26 آبان1400
در بحث تعاقب حادثیناهی هر دو مجهول التاریخ اند و گاهی یکی مجهول و دیگری معلوم التاریخ است.
آیت الله والد در مجهولی التاریخ قایل به تعارض اند ولی در جاییکه یک طرف معلوم التاریخ باشد استصحاب در موردش جاری نمی شود تا با استصحاب در طرف مجهول التاریخ تعارض کند.
علت عدم جریان استصحاب در طرف معلوم التاریخ اینست که استصحاب به لحاظ شک در عمود زمان جاری می شود نه به لحاظ شک در مقایسه با قرد دیگر و معلوم التاریخ در عمود زمان متعلق شک نیست.
جلسه30 مورخ 26 آبان1400